РОЗВИТОК ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ НА ЗАСАДАХ ФОРМУВАННЯ ТУРИСТИЧНИХ КЛАСТЕРІВ

  • О.М. Адамовський Національний університет «Львівська політехніка» https://orcid.org/0000-0003-3515-4635
  • Р.С. Дорож Національний університет «Львівська політехніка»
Ключові слова: туристична галузь, туристичні кластери, державна політика, підприємства, держава, ефективність

Анотація

Одним із ефективних інструментів розвитку туристичної галузі є туристичний кластер, в основі якого лежить взаємодія туристичних підприємств із науковими і науково-дослідними установами та з громадськими організаціями і державними та місцевими органами влади. Перевагами функціонування цих об’єднань є покращення умов для конкурентної боротьби між учасниками кластеру, володіння ними різними варіантами підвищення результативності діяльності, вільний обмін інформацією всередині кластера, покращення процедур реалізації туристичних послуг та полегшення доступу до ресурсів. В статті представлена модель формування та діяльності підприємств в рамках туристичних кластерів, в основі якої лежить державна політика, спрямована на координацію та професійне управління роботою цього об’єднання. Ефект від цієї політики відображається в таких показниках результативності функціонування підприємства-учасників туристичних кластерів як ресурсоощадність, клієнтоорієнтованість, показник ефективності робочої сили та прибутковості, інфраструктурний та маркетинговий показники.

Посилання

Алієва А.Ю. Сучасні бізнес-моделі розвитку туристично-рекреаційної сфери в Україні. Український журнал прикладної економіки. 2020. Т. 5. № 1. С. 228–235.

Бабікова К.О. Інституційні аспекти розвитку рекреаційного туристичного природокористування. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 8. С. 24–28.

Моісєєва Н.І. Сутність туристичної галузі як складової економічного комплексу України. Бізнес-Навігатор. 2019. № 1 (50). С. 125–130.

Музиченко-Козловська О.В. Комплексний підхід до економічного оцінювання туристичного потенціалу території. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2019. № 89. С. 51–57.

Середницька Л.П., Гуменна Т.В. Пріоритетні напрями розвитку туристичних послуг України. Економіка і суспільство. 2018. Вип. 18. С. 695.

Фрей Л.В. Шляхи вдосконалення соціально-економічного розвитку суб’єктів регіонального туризму. Інфраструктура ринку. 2019. Вип. 30. С. 328–334.

Соловій І.П., Адамовський О.М., Дубовіч І.А. Сталий туризм: сучасний стан та перспективи розвитку в Україні. Економіка та суспільство. 2023. № 50. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-79

Hrabynskyi I., Prykhodko I., Prokopyshyn-rashkevych L., Adamovsky A., Halanets V., Zhygalo I. The impact of the Russian-Ukrainian war on the development of the primary residential real estate market in Ukraine: results of a cluster analysis. Economic Affairs. 2022. Vol. 67. No. 04s. P. 837–849.

Любаров Ю.Й. Розвиток туристичної сфери регіону на засадах формування територіально-виробничих інтеграційних структур. Проблеми економіки. 2020. № 4 (46). С. 106–112.

Мазур В.С., Галько О.В. Туристичний кластер – інструмент регіонального розвитку та економічного зростання. Стратегія економічного розвитку України. 2022. № 50. C. 134–149. DOI: https://doi.org/10.33111/sedu.2022.50.134.149

Aliyeva А.Yu. (2020) Suchasni biznes-modeli rozvytku turystychno-rekreatsiynoyi sfery v Ukraini [Modern business models for the development of the tourism and recreation sphere in Ukraine]. Ukrainskyy zurnal pryladnoyi ekonomiky, vol. 5, no. 1, pp. 228–235.

Babikova К.О. (2021) Instytutsiyni aspekty rozvytku rekreatsiynogo turystychnogo pryrodokorystuvannya [Institutional aspects of the development of recreational tourist nature use]. Investytsiyu: praktyka ta dosvid, no. 8, pp. 24–28.

Moiseyeva N.І. (2019) Sutnist turystychnoyi galuzi yak skladovoyi ekonomichnogo kompleksu Ukrainy [The essence of the tourism industry as a component of the economic complex of Ukraine]. Biznes-Navigator, no. 1 (50), pp. 125–130.

Muzychenko-Kozlovska О.V. (2019) Kompleksnyy pidhid do ekonomichnogo otsinyuvannya turystychnogo potentsialu terytoriyi [A comprehensive approach to the economic assessment of the tourist potential of the territory]. Visnyk Natsionalnogo universytetu «Lvivska politehnika». Menegment ta pidpryemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennya i problemy rozvytku, no. 89, pp. 51–57.

Serednytska L.P., Gumenna Т.V. (2018) Priorytetni napryamy rozvytku tyrystychnyh poslug Ukrainy [Priority directions for the development of tourist services in Ukraine]. Ekonomika i suspilstvo, no. 18, p. 695.

Frey L.V. (2019) Shlyahy vdoskonalennya sotsialno-ekonomichnogo rozvytku subyektiv regionalnogo turyzmu [Ways to improve the socio-economic development of regional tourism entities]. Infrastruktura rynku, no. 30, pp. 328–334.

Soloviy І.P., Adamovskiy О.М., Dubovich І.А. (2023) Stalyy turyzm: suchasnyy stan ta perspektyvy rozvytku v Ukraini [Sustainable tourism: current state and development prospects in Ukraine]. Ekonomika i suspilstvo, no. 50. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-79

Hrabynskyi I., Prykhodko I., Prokopyshyn-Rashkevych L., Adamovsky A., Halanets V., Zhygalo I. (2022) The impact of the Russian-Ukrainian war on the development of the primary residential real estate market in Ukraine: results of a cluster analysis. Economic Affairs, vol. 67, no. 04s, pp. 837–849.

Lyubarov Y.Y. (2020) Rozvytok turystychnoyi sfery region na zasadah formuvannya terytorialno-vyrobnychyh integratsiynyh struktur [Developing the Tourism Sector of a Region through Forming Territorial and Production Integration Structures]. Problemy ekonomiky, no.4(46), pp. 106–112.

Маzur V.S., Galko О.V. (2022) Turystychnyy klaster – instrument regionalnogo rozvytku ta ekonomichnogo zrostannya [Tourist cluster is a tool of regional development and economic growth]. Strategiya ekonomichnogo rozvytku Ukrainy, no. 50, pp. 134–149. DOI: https://doi.org/10.33111/sedu.2022.50.134.149

Переглядів статті: 61
Завантажень PDF: 73
Опубліковано
2023-10-31
Як цитувати
Адамовський, О., & Дорож, Р. (2023). РОЗВИТОК ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ НА ЗАСАДАХ ФОРМУВАННЯ ТУРИСТИЧНИХ КЛАСТЕРІВ. Економічний простір, (187), 29-33. https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-4
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають