СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ РЕКЛАМИ ЯК КОМПОНЕНТ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ

Ключові слова: реклама, соціальна відповідальність, соціально-відповідальний маркетинг, сталий розвиток, цілі сталого розвитку

Анотація

Удосконалення маніпулятивних технологій реклами актуалізує проблему інтегрування засад соціальної відповідальності в маркетингу. Соціально-відповідальний маркетинг базується на етичному споживанні та враховує концепцію сталого розвитку, несе відповідальність перед прийдешніми поколіннями за збереження природних ресурсів, мінімізацію ризиків соціального розвитку та запобігає дискримінації людини за гендерною ознакою, забезпечує соціально-економічні, політичні та особисті права людини і громадянина під час та внаслідок рекламної діяльності. Соціальна відповідальність реклами має підпорядковуватися не тільки інтересам виробників та споживачів, а й враховувати відповідальність за сталий розвиток суспільства, що можливо тільки при формуванні екологічної свідомості відповідальних споживачів, контролі громадськості за етичною та екологічною складовими контексту реклами та законодавчими нормами, спрямованими на врегулювання спірних питань у цій сфері.

Посилання

Baudrillard J. The Consumer Society Myths and Structures. URL: https://monoskop.org/images/d/de/Baudrillard_Jean_The_consumer_society_myths_and_structures_1970.pdf

Ороховська Л.А. Реклама в контексті віртуалізації соціуму. Вісник НАУ. Серія: Філософія. Культурологія. 2015. № 1 (21). С. 58–63.

Meadows D. L. and al. The Limits to Growth, Second Edition Revised, Signet. A Report for Club of Rome’s Project on the Predicament of Mankind. Universe Books, New York, 1972. 101 p.

Mesarovic M. and Pestel E. Mankind at the Turning Point. The Second Report to the Club of Rome. E. P. Dutton and Co. Inc., New-York, 1974. 210 p.

Kotler P. Reinventing Marketing to Manage the Environmental Imperative. Journal of Marketing. 2011. Vol. 75 (July 2011). Р. 132–135.

Леонова С.В., Шевців Л.Ю. Соціально-відповідальний маркетинг: реалії та перспективи впровадження. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Логістика. 2015. № 833. С. 153–159.

Горохова Т.В., Цибуліна В.С. Соціальна відповідальність рекламної діяльності компаній як засіб оптимізації функціонування соціуму. Економіка та управління підприємствами. 2018. №23. С. 180–183.

Манаєнко І., Шевченко Д. Концептуальні засади соціально відповідального маркетингу на підприємствах з імпортною діяльністю. Ефективна економіка. 2020. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8339

Baudrillard J. The System of Objects. London: Verso, 2002. 224 р.

Міжнародний кодекс рекламної практики. URL: https://regulation.gov.ua/documents/id207865

Закон України «Про рекламу». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text

Закон України «Про захист суспільної моралі». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1296-15#Text

Міжнародний кодекс рекламної діяльності. URL: https://regulation.gov.ua/documents/id207865

Відповідальний маркетинг. Київ : Видавничий дім «АДЕФ-Україна», 2012. 40 с.

Стандарт організацій України «Недискримінаційна реклама за ознакою статі» СОУ 21708654-002-2011. URL: https://vrk.org.ua/images/Standart.pdf

Закон України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2899-15#Text

Baudrillard J. The Consumer Society Myths and Structures. (Title from the screen). Available at: https://monoskop.org/images/d/de/Baudrillard_Jean_The_consumer_society_myths_and_structures_1970.pdf

Orokhovsʹka L. A. (2015) Reklama v konteksti virtualizatsiyi sotsiumu [Advertising in the context of social virtualization]. Visnyk NAU. Seriya: Filosofiya. Kulʹturolohiya, no. 1 (21), рр. 58–63. (in Ukrainian)

Meadows D. L. and al. (1972) The Limits to Growth, Second Edition Revised, Signet. A Report for Club of Rome’s Project on the Predicament of Mankind. Universe Books, New York, 101 p.

Mesarovic M. and Pestel E. (1974) Mankind at the Turning Point. The Second Report to the Club of Rome. E. P. Dutton and Co. Inc., New-York, 210 p.

Kotler P. (2011) Reinventing Marketing to Manage the Environmental Imperative. Journal of Marketing. Vol. 75 (July 2011), pp. 132–135.

Leonova S. V., Shevtsiv L. Yu. (2015) Sotsialʹno-vidpovidalʹnyy marketynh: realiyi ta perspektyvy vprovadzhennya [Socially responsible marketing: realities and prospects of implementation]. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu « Lʹvivsʹka politekhnika». Lohistyka, no. 833, pp. 153–159. (in Ukrainian)

Horokhova T. V., Tsybulina V. S. (2018) Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ reklamnoyi diyalʹnosti kompaniy yak zasib optymizatsiyi funktsionuvannya sotsiumu [Social responsibility of advertising activities of companies as a means of optimizing the functioning of society]. Ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvamy, no. 23, pp. 180–183. (in Ukrainian)

Manayenko I., Shevchenko D. (2020) Kontseptualʹni zasady sotsialʹno vidpovidalʹnoho marketynhu na pidpryyemstvakh z importnoyu diyalʹnistyu [Conceptual principles of socially responsible marketing at enterprises with import activities]. Efektyvna eko¬nomika, no. 11. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8339 (in Ukrainian)

Baudrillard J. (2002) The System of Objects. London: Verso, 224 р.

Mizhnarodnyy kodeks reklamnoyi praktyky [International Code of Advertising Practice]. Available at: https://regulation.gov.ua/ documents/id207865 (in Ukrainian)

Zakon Ukrayiny «Pro reklamu» [Law of Ukraine «On Advertising»]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text (in Ukrainian)

Zakon Ukrayiny «Pro zakhyst suspilʹnoyi morali» [Law of Ukraine “On Protection of Public Morals»]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1296-15#Text (in Ukrainian)

Mizhnarodnyy kodeksreklamnoyi diyalʹnosti [International Code of Advertising]. Available at: https://regulation.gov.ua/documents/id207865 (in Ukrainian)

Vidpovidalʹnyy marketynh [Responsible marketing]. (2012) Kyiv: Vydavnychyy dim «ADEF-Ukrayina», 40 p. (in Ukrainian)

Standart orhanizatsiy Ukrayiny «Nedyskryminatsiyna reklama za oznakoyu stati» SOU 21708654-002-2011 [Standard of orga¬nizations of Ukraine «Non-discriminatory advertising based on gender» SOU 21708654-002-2011]. Available at: https://vrk.org.ua/images/Standart.pdf (in Ukrainian)

Zakon Ukrayiny «Pro zakhody shchodo poperedzhennya ta zmenshennya vzhyvannya tyutyunovykh vyrobiv i yikh shkidlyvoho vplyvu na zdorovʺya naselennya» [Law of Ukraine «On measures to prevent and reduce the use of tobacco products and their harmful effects on the health of the population»]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2899-15#Text (in Ukrainian)

Переглядів статті: 41
Завантажень PDF: 36
Опубліковано
2024-02-29
Як цитувати
Князєва, Т., & Ороховська, Л. (2024). СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ РЕКЛАМИ ЯК КОМПОНЕНТ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ. Економічний простір, (189), 137-142. https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-25
Розділ
Статті