КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ДИЗАЙН КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ

  • О.О. Вербицька Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0009-0004-8322-8197
Ключові слова: креативність, креативна діяльність, креативна економіка, міжнародні конкурентні переваги, міжнародна конкурентоспроможність країн

Анотація

У статті систематизовано сучасні теоретичні підходи щодо визначення сутності категорії «креативність», розкрито ключові чинники її формування та розвитку в умовах глобалізації. Доведено, що фундаментальні трансформації, яких зазнала світогосподарська система в останні десятиліття, охоплюють радикальні зміни у характері і формах організації економічної діяльності із втратою традиційними відтворювальними факторами виробництва своєї провідної ролі у конкурентному розвитку компаній, держав і цілих регіонів. Утримання ними високих конкурентних позицій на ринку вирішальною мірою визначається креативними ресурсами, котрі хоча й не можуть бути оцінені у традиційних вартісних категоріях, однак активно впроваджуються у процес суспільного відтворення на основі генерування економічними суб’єктами нових креативних ідей та їх масштабної ринкової комерціалізації. Уточнено гносеологічно-психологічну парадигму теоретичного дизайну креативної економіки. Актуалізовано, що різні форми і рівні креативної діяльності репрезентують принципово різні сфери суспільно важливої діяльності (технологічно-інноваційна (винахідництво), фінансово-економічна (підприємництво), мистецька і культурна діяльність), котрі хоча й розвиваються в автономному режимі, однак демонструють високий рівень конвергентності та акселерують розвиток одна одної.

Посилання

Amabile T. Affect and Creativity at Work. Administartive Science Quarterly. 2005. № 50.

Amabile T.M. The social psychology of creativity. New York: Springer, 1983. 390 р.

Torrance E.P. Torrance Tests of Creative Thinking. Scholastic Testing Service, Inc., 1974.

Guilford J.P. Three Faces of Intellect. American Psychologist. 1959. Vol. 14. P. 469–479.

Runco М. Creativity Theories and Themes: Research, Development, and Practice Mark. San Diego: Elsevier Inc., 2007. 492 p.

Runco M., Hao N., Acar J., Tang M. The Social «Cost» of Working in Groups and Impact of Values and Creativity. Creativity. Theories-Research-Applications. 2016. № 3 (2). Р. 229–243.

Sternberg R. The Nature of Creativity. Creativity Research Journal. 2006. Vol. 18. № 1. P. 87–98.

Taylor C. Various approaches to and definitions of creativity. The nature of creativity. Cambridge: Cambridge University Press, 1988. 446 р.

Urban K.K. Recent trends in creativity research and theory in Western Europe. European Journal for High Ability. 1990. № 1. Р. 99–113.

Antonites A.J. An Action Learning Approach to Entrepreneurial Creativity, Innovation and Opportunity Finding. University of Pretoria, 2003. 486 p.

Михида С. Психологічні аспекти креативності. Наукові записки КДПУ ім. В. Винниченка. Серія: Філологічні науки. 2013. Випуск 114. С. 214–221.

Guilford J.P. Three Faces of Intellect. American Psychologist. 1959. Vol. 14. P. 469–479.

Брикова І. Роль креативних регіонів у підвищенні міжнародної конкурентоспроможності країн в умовах глобалізації. Міжнародна економічна політика. 2011. Вип. 1-2. С. 211–245.

Toffler A. Creating a New Civilization: The Politics of the Third Wave. 1995. 112 p.

Toffler A. The Third Wave. Bantam Books, New York 1980. 537 p.

Innis H. Empire and Communications. 1950. 288 p.

McLuhan M. The Gutenberg Galaxy: The making of typographic man. University of Toronto Press, 1961. 293 p.

Rostow W. W. How it All Began (Routledge Revivals): Origins of the Modern Economy. GB: Taylor & Francis, 2014. 278 p.

Baudrillard J. The Ecstasy of Communication. 1987. 107 p.

Keene A. Nothing personal: How social networks, search engines and intelligence agencies use our personal data for their own benefit. Alpina Publisher, 2016. 224 p.

Amabile T. (2005) Affect and Creativity at Work. Administartive Science Quarterly, no. 50.

Amabile T. M. (1983) The social psychology of creativity. New York: Springer, 390 р.

Torrance E. P. (1974) Torrance Tests of Creative Thinking. Scholastic Testing Service, Inc.

Guilford J. P. (1959) Three Faces of Intellect. American Psychologist, vol. 14, pp. 469–479.

Runco М. (2007) Creativity Theories and Themes: Research, Development, and Practice Mark. San Diego: Elsevier Inc. 492 p.

Runco M., Hao N., Acar J., Tang M. (2016) The Social «Cost» of Working in Groups and Impact of Values and Creativity. Creativity. Theories-Research-Applications, no. 3 (2), pp. 229–243.

Sternberg R. (2006) The Nature of Creativity. Creativity Research Journal, vol. 18. no. 1. pp. 87–98.

Taylor C. (1988) Various approaches to and definitions of creativity. The nature of creativity. Cambridge: Cambridge University Press. 446 р.

Urban K. K. (1990) Recent trends in creativity research and theory in Western Europe. European Journal for High Ability. no. 1. рp. 99–113.

Antonites A. J.(2003) An Action Learning Approach to Entrepreneurial Creativity, Innovation and Opportunity Finding. University of Pretoria. 486 p.

Mykhyda S. (2013) Psykholohichni aspekty kreatyvnosti. [Psychological aspects of creativity]. Naukovi zapysky KDPU im. V.Vynnychenka. Seriia: Filolohichni nauky, no. 114, рp. 214–221.

Guilford J. P. (1959) Three Faces of Intellect. American Psychologist. vol. 14. pp. 469–479.

Brykova I. (2011) Rol kreatyvnykh rehioniv u pidvyshchenni mizhnarodnoi konkurentospromozhnosti krain v umovakh hlobalizatsii [The role of creative regions in increasing the international competitiveness of countries in the conditions of globalization. International economic policy]. Mizhnarodna ekonomichna polityka. no. 1-2. рр. 211–245.

Toffler A. (1995) Creating a New Civilization: The Politics of the Third Wave. 112 p.

Toffler A. (1980) The Third Wave. Bantam Books. New York. 537 p.

Innis H. (1950) Empire and Communications. 288 p.

McLuhan M. (1961) The Gutenberg Galaxy: The making of typographic man. University of Toronto Press. 293 p.

Rostow W. W. (2014) How it All Began (Routledge Revivals): Origins of the Modern Economy. GB: Taylor & Francis, 278 p.

Baudrillard J. (1987) The Ecstasy of Communication. 107 p.

Keene A. (2016) Nothing personal: How social networks, search engines and intelligence agencies use our personal data for their own benefit. Alpina Publisher. 224 p.

Переглядів статті: 21
Завантажень PDF: 9
Опубліковано
2024-04-15
Як цитувати
Вербицька, О. (2024). КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ДИЗАЙН КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ. Економічний простір, (190), 128-131. https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-24
Розділ
Статті