ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ: ПОНЯТТЯ, КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ

  • Г.І. Матукова Криворізький економічний інститут ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана»
Ключові слова: якість знань, система освіти, ресурс забезпечення національних інтересів, тенденції розвитку, стандарти освіти

Анотація

В статті зазначено, що освіта є основним ресурсом забезпечення національних інтересів, зміцнення авторитету і конкурентоздатності української держави на міжнародній арені, забезпечення високоякісної освіти, завдання сьогодення, які мають не лише педагогічний, а й соціальний, політичний, управлінський науковий контекст. Підкреслено, що інтегральна оцінка якості освіти несе ціннісну характеристику, яка відкриває можливості для дослідження стану та визначення тенденцій розвитку різних систем освіти. Визначено, що якість визначає придатність задовольнити певні потреби або реалізувати певні цілі, норми, тобто виражає, адекватність вимогам. Якість освіти визначено в широкому сенсі та у вузькому розумінні, а також у напряму дослідження підготовки майбутніх фахівців, зазначено аксіологічний підхід, що спрямований на виявлення ціннісних орієнтирів, де ціннісні орієнтири мають віддзеркалювати смислове ядро підготовки і якості освіти як кінцевого продукту

Посилання

Біла книга національної освіти України / за заг. Ред. Акад. В. Г. Кременя. – К. : Інформ. Системи, 2010. – 342 с.

Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / за заг. ред. О. І. Локшиної. – К. : К.І.С., 2004. – 128 с.

Майоров А. Н. Мониторинг в образовании / Майоров А. Н. – М. : Интеллект-Центр, 2005. – 424 с.

Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Андрущенко В. П., Бех І. Д., Бурда М. І. Та ін. ; за ред. В. Г. Кременя. – К. : Педагогічна думка, 2011. – С. 36–47.

Організаційно-методичне забезпечення моніторингових досліджень якості загальної середньої освіти / Лукіна Т. О., Полянський П. Б., Ващенко Л. С., Жук Ю. О. ; за ред. Ляшенка О. І. – К. : Педагогічна думка, 2011. – 160 с.

Савченко Л. О. Аналіз проблеми використання діагностичних методик як засобу підвищення якості освіти педагогічної вищої школи // Л. О. Савченко // Наука і освіта. – Спеціальний випуск «Сучасні технології в навчанні та вихованні у вищій школі». – Одеса, 2013. – Ч. 2. – С. 58–67.

Савченко Л. О. Вивчення проблеми якості освіти у вищих педагогічних закладах / Л. О. Савченко // Гуманітарний вісник. – Додаток 1 до Вип. 27, Том VІ (39): тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – К. : Гнозис, 2012. – С. 419–424.

Товажнянський Л. Л. Оcнови педагогіки вищої школи : навч. посіб. / [Товажнянський Л. Л.,Романовський О. Г., Бондаренко В. В. та ін.].–Харків : НТУ «ХПІ»,2005.– 600 с.

Переглядів статті: 38
Завантажень PDF: 37
Опубліковано
2018-03-27
Як цитувати
Матукова, Г. (2018). ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ: ПОНЯТТЯ, КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ. Економічний простір, (131), 218-226. вилучено із http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/219
Розділ
ОСВІТА В ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОМУ СУСПІЛЬСТВІ