PROMOTION OF THE ONLINE STORE BY ADVERTISING METHODS

Keywords: e-commerce, analysis of e-commerce development indicators, online store, promotion, advertising methods, economic efficiency

Abstract

High development of computer, information systems and telecommunication technologies has led to the formation of a new type of economic activity, namely - e-business, which is any business activity that uses the capabilities of global information networks to transform internal and external communications in order to further profit. The development of e-commerce is in two directions: increasing the number of Internet users, who are interested in buying goods and increasing the number of online stores, introducing secure online payment methods, reducing the cost of delivery, increasing speed and quality of service. Today, the global e-commerce market is one of the most dynamic and steadily growing markets. The growth of global retail Internet trade over the past three years was 6%. According to forecasts, taking into account the current trends of the global pandemic in 2023, the share of global retail Internet trade will increase to 22,1% and will be significantly ahead of the growth rate of retail trade. In Ukraine, the turnover of online shopping in 2020 increased by 41% and amounted to 107 billion UAH. Experts attribute this to the increase in the share of Internet penetration in Ukraine and the number of Internet users. Also, e-commerce is especially relevant because it allows you to fully present your business on the Internet, to tell the maximum about products and services to consumers, develop a brand, personal brand, as well as track the actions of visitors, thus analyzing efficiency and taking corrective action. To promote the online store on the example of «Swiss Energy», a program was developed using several methods of advertising: organizing a lottery, creating a layout of coupons and their electronic distribution to customers; creation and distribution of a presentation - a catalog of new products; distribution of leaflets to inform potential buyers; outdoor advertising. The expediency of the developed advertising activities is confirmed by the following data: the number of buyers for the week increased by 37%; the average cost of a check increased by 27%; the number of site pages viewed by visitors increased from 8 to 14.

References

Марусей Т.В. Основні тенденції розвитку ринку електронної комерції в Україні. Економіка і суспільство. 2018. Вип. 14. С. 1011–1015.

Капцош В.Я. Стан та особливості розвитку Інтернет-торгівлі товарами в міжнародному вимірі. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2017. Вип. 13. Ч. 1. С. 115–119.

Хижняк О.С. Недоліки електронного бізнесу в України і шляхи їх усунення. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2016. № 16. С. 90–94.

Криша В.В., Колєснік А.Р., Гессен А.Є. Ефективність діяльності підприємств в умовах розвитку електронних ринків. Молодий вчений. 2017. № 5. С. 642–646.

Ілляшенко С.М., Іванова Т.Є. Перспективи та основні проблеми розвитку Інтернет-торгівлі в Україні. Механізм регулювання економіки. 2014. № 3. С. 72–81.

Куклінова Т.В. Сучасні тенденції та фактори Інтернет-торгівлі в Україні Вісник соціально-економічних досліджень. 2018. № 65(1). С. 95–102.

Worldwide Retail and Ecommerce Sales: eMarketer's Estimates for 2016–2021. URL: //https://www.emarketer.com/Rep ort/ Worldwide-Re tail-Eco mmerce-Sale s-eMarke ters-Estima te s-20162021/20020.

Федоричак В. Цікаві факти про Інтернет-торгівлю в світі в 2020 році. URL: https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/interesnye-fakty-ob-internet-torgovle/.

Свидрук І.І., Миронов Ю.Б. Методи та інструменти управління просуванням Інтернет-магазинів. URL: https://www.researchgate.net/publication/316918813_Metodi_ta_instrumenti_upravlinna_prosuvannam_Internet-magaziniv_Methods_and_Instruments_of_E-Shops_Promotion_Management.

Мельницька Ю. Ритейл-2020: Як пандемія вплинула на розвиток торгівлі у світі та в Україні. URL: https://investory.news/ritejl-2020-yak-pandemiya-vplinula-na-rozvitok-torgivli-u-sviti-ta-v-ukrain.

Гліненко Л.К., Дайновський Ю.А. Стан і перспективи розвитку електронної торгівлі України. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. № 1. С. 83–102.

Marusei T.V. (2018) Osnovni tendentsii rozvytku rynku elektronnoi komertsii v Ukraini [The main trends in the development of the e-commerce market in Ukraine]. Ekonomika i suspilstvo, vol. 14, рр. 1011-1015.

Kaptsosh V.Ia. (2017) Stan ta osoblyvosti rozvytku internet-torhivli tovaramy v mizhnarodnomu vymiri [Status and features of the development of Internet trade in goods in the international dimension]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, vol. 13(1), рр. 115-119.

Khyzhniak O.S. (2016) Nedoliky elektronnoho biznesu v Ukrainy i shliakhy yikh usunennia [Disadvantages of e-business in Ukraine and ways to eliminate them]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, no. 16, рр. 90-94.

Krysha V.V., Koliesnik A.R., Hessen A.Ie. (2017) Ефективність діяльності підприємств в умовах розвитку електронних ринків [The efficiency of enterprises in the development of electronic markets]. Molodyi vchenyi, no. 5, рр. 642-646.

Illiashenko S.M. , Ivanova T.Ie. (2014) Perspektyvy ta osnovni problemy rozvytku internet-torhivli v Ukraini [Prospects and main problems of e-commerce development in Ukraine]. Mekhanizm rehuliuvannia ekonomiky, no. 3, рр. 72-81.

Kuklinova T.V. (2018) Suchasni tendentsii ta faktory Internet-torhivli v Ukraini [Current trends and factors of Internet commerce in Ukraine]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen: zb. nauk. prats; Odeskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet, no. 65(1), рр. 95-102.

Worldwide Retail and Ecommerce Sales: eMarketer's Estimates for 2016-2021. Available at: //https://www.emarketer.com/Rep ort/ Worldwide-Re tail-Eco mmerce-Sale s-eMarke ters-Estima te s-20162021/20020

Fedorychak V. Tsikavi fakty pro internet-torhivliu v sviti v 2020 rotsi [Цікаві факти про Інтернет-торгівлю в світі в 2020 році]. Available at: https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/interesnye-fakty-ob-internet-torgovle/

Svydruk I.I., Myronov Yu.B. Metody ta instrumenty upravlinnia prosuvanniam Internet-mahazyniv [Methods and tools for managing the promotion of online stores]. Available at: https://www.researchgate.net/publication/316918813_Metodi_ta_instrumenti_upravlinna_prosuvannam_Internet-magaziniv_Methods_and_Instruments_of_E-Shops_Promotion_Management

Melnytska Yu. Ryteil-2020: Yak pandemiia vplynula na rozvytok torhivli u sviti ta v Ukraini [Retail 2020: How the pandemic affected the development of trade in the world and in Ukraine]. Available at: https://investory.news/ritejl-2020-yak-pandemiya-vplinula-na-rozvitok-torgivli-u-sviti-ta-v-ukrain

Hlinenko L.K., Dainovskyi Yu.A. (2018) Stan i perspektyvy rozvytku elektronnoi torhivli Ukrainy [Status and prospects of e-commerce development in Ukraine]. Marketynh i menedzhment innovatsii, no. 1, рр. 83-102.

Article views: 178
PDF Downloads: 191
Published
2021-07-02
How to Cite
Orlova, V., & Bushmakiu, O. (2021). PROMOTION OF THE ONLINE STORE BY ADVERTISING METHODS. Economic Scope, (170), 69-74. https://doi.org/10.32782/2224-6282/170-12
Section
DEVELOPMENT OF PRODUCTIVE POTENTIAL AND REGIONAL ECONOMY