ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ЦИФРОВОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: цифровізація, цифровий маркетинг, маркетингове середовище, цифрові інструменти, маркетингові чинники

Анотація

Дослідження фокусується на систематичному аналізі та розкритті ключових чинників, що впливають на формування та розвиток цифрового інструментарію маркетингу підприємств. На основі результатів аналізу наукових джерел систематизовано види чинників маркетингового середовища за сферою виникнення на зовнішні та внутрішні. Чинники зовнішнього середовища запропоновано поділяти на три групи: чинники макро-, мікро- та глобального середовища, а внутрішні чинники розглянуто з позиції маркетингових матеріальних та нематеріальних ресурсів. Запропоновано чинники поділяти на загальні та конкретні (специфічні) та наведено їхній перелік та подано характеристику форм їхнього впливу на формування та розвиток цифрового інструментарію маркетингу підприємств. Розуміння чинників допомагає підприємствам успішно адаптуватися до сучасних викликів та використовувати цифрові можливості в найефективніший спосіб.

Посилання

Іванова І.В., Боровик Т.М., Залозна Т.Г., Руденко А.Ю. Використання штучного інтелекту в маркетингу. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7, № 2. С. 32–42. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.7.2.2023.3

Shpak N., Kuzmin O., Dvulit Z., Onysenko T., Sroka W. Digitalization of the Marketing Activities of Enterprises: Case Study. Information. 2020. No 11. DOI: https://doi.org/10.3390/info11020109

Касян С.Я. Просування екологічних, енергозберігаючих інновацій високотехнологічних підприємств у системі холістичного цифрового маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2021. № 19. С. 107–114. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.19.2021.237535

Неміш Ю.В., Архипова Т.В., Матвеєв М.Е. Тенденції розвитку digital-маркетингу як сучасного інструменту просування товарів та послуг у соціальних мережах. Економіка та держава. 2022. № 6. С. 86–91. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2022.6.86

Петрішина Т.О., Немировська О.В., Лошенюк О.В. Маркетингові комунікації в умовах цифровізації: актуальні тенденції використання соціальних мереж. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки. 2022. № 12. С. 55–62. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-12-8488

Латишев К.О., Герасимчук В.В. Маркетинг цифрової сфери: поведінка споживачів в умовах пандемії. Економічний простір. 2020. № 160. С. 82–85. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-15

Зеркаль А.В., Балабуха К.Є. Вплив цифрового маркетингу на розвиток підприємств в умовах воєнного часу. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки. 2022. № 11. С. 145–150. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8431

Никоненко А.В. Чинники та тенденції розвитку сучасного маркетингу. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки. 2023. № 2. С. 107–113. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-2-8517.

Гноєвий В.Г., Корень О.М. Cучасні тенденції цифрового маркетингу та їх вплив на формування маркетингової стратегії. Академічний огляд. 2021. № 1 (54). С. 49–55. DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2021-1-54-5.

Natorina A. Qualitative assessment of marketing factors that influence digital business. Маркетинг і цифрові технології. 2019. № 3(1). С. 92-104. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.3.1.2019.7.

Робул Ю.В. Нетехнологічні чинники розвитку цифрових маркетингових систем на рівні національної економіки. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. Вип. 3(1). С. 62–69. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2020-3-9.

Шпак Н.О., Грабович І.В. Тенденції розвитку інструментарію маркетингу підприємств в умовах диджиталізації. Бізнес Інформ. 2021. № 9. C. 259–265. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-259-265.

Майборода Г.О. Вплив факторів мікросередовища на маркетингову діяльність підприємств хлібопекарської галузі. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2018. № 3. С. 129–138. DOI: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2018-38-129-138.

Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. Маркетинг: навчальний посібник / за заг. ред. проф. Старостіної А.О. Київ : «НВП «Інтерсервіс», 2018. 216 с.

Соломянюк Н.М., Стеценко В.А. Фактори впливу на формування збалансованої системи маркетингових показників. Економіка і регіон. 2012. № 6. С. 112–115.

Kotler P., Keller K.L. Marketing Management. 15th Edition, Pearson Education, 2016. 834 р.

Бубенець І.Г. Чинники розвитку маркетингового потенціалу торговельного підприємства. Траєкторія науки. 2016. Т. 2, № 3. С. 2.96–2.103.

Ivanova I. V., Borovyk T. M., Zalozna T. H., Rudenko A. Yu. (2023) Vykorystannia shtuchnoho intelektu v marketynhu [Use of artificial intelligence in marketing]. Marketing and digital technologies, no. 7(2), pp. 32–42. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.7.2.2023.3.

Shpak N., Kuzmin O., Dvulit Z., Onysenko T., Sroka W. (2020). Digitalization of the Marketing Activities of Enterprises: Case Study. Information, no. 11. DOI: https://doi.org/10.3390/info11020109.

Kasian S. Ya. (2021) Prosuvannia ekolohichnykh, enerhozberihaiuchykh innovatsii vysokotekhnolohichnykh pidpryiemstv u systemi kholistychnoho tsyfrovoho marketynhu [Promotion of ecological, energy-saving innovations of high-tech enterprises in the system of holistic digital marketing]. Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, no. 19, pp. 107–114. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.19.2021.237535.

Nemish Yu. V., Arkhypova T. V., Matveiev M. E. (2022) Tendentsii rozvytku digital-marketynhu yak suchasnoho instrumentu prosuvannia tovariv ta posluh u sotsialnykh merezhakh [Trends in the development of digital marketing as a modern tool for promoting goods and services in social networks]. Economy and the state, no. 6, pp. 86–91. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2022.6.86.

Petrishyna T. O., Nemyrovska O. V., Losheniuk O. V. (2022) Marketynhovi komunikatsii v umovakh tsyfrovizatsii: aktualni tendentsii vykorystannia sotsialnykh merezh [Marketing communications in conditions of digitalization: current trends in the use of social networks]. International scientific journal “Internauka”. Series: Economic Sciences, no. 12, pp. 55–62. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-12-8488.

Latyshev K. O., Herasymchuk V. V. (2020) Marketynh tsyfrovoi sfery: povedinka spozhyvachiv v umovakh pandemii [Digital Marketing: Consumer Behavior in the Pandemic]. Economic space, no. 160, pp. 82–85. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-15.

Zerkal A. V., Balabukha K. Ye. (2022) Vplyv tsyfrovoho marketynhu na rozvytok pidpryiemstv v umovakh voiennoho chasu [The influence of digital marketing on the development of enterprises in wartime conditions]. International scientific journal "Internauka". Series: Economic Sciences, no. 11, pp. 145–150. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8431

Nykonenko A. V. (2023) Chynnyky ta tendentsii rozvytku suchasnoho marketynhu [Factors and trends in the development of modern marketing]. International scientific journal "Internauka". Series: Economic Sciences, no. 2, pp. 107–113. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-2-8517

Hnoievyi V. H., Koren O. M. (2021) Cuchasni tendentsii tsyfrovoho marketynhu ta yikh vplyv na formuvannia marketynhovoi stratehii [Modern trends in digital marketing and their influence on the formation of a marketing strategy]. Academic review, no. 1(54), pp. 49–55. DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2021-1-54-5

Natorina A. (2019) Qualitative assessment of marketing factors that influence digital business. Marketing and digital technologies, no. 3(1), pp. 92–104. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.3.1.2019.7

Robul Yu. V. (2020) Netekhnolohichni chynnyky rozvytku tsyfrovykh marketynhovykh system na rivni natsionalnoi ekonomiky [Non-technological factors of the development of digital marketing systems at the level of the national economy]. Problems of the systemic approach in economics, no. 3(1), pp. 62–69. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2020-3-9

Shpak N. O., Hrabovych I. V. (2021) Tendentsii rozvytku instrumentariiu marketynhu pidpryiemstv v umovakh dydzhytalizatsii. [Tendencies in the development of enterprise marketing instrumentarium in the context of digitalization]. Business Inform, no. 9, pp. 259–265. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-259-265

Maiboroda H. O. (2018) Vplyv faktoriv mikroseredovyshcha na marketynhovu diialnist pidpryiemstv khlibopekarskoi haluzi [The influence of microenvironmental factors on the marketing activity of enterprises in the bakery industry]. Collection of scientific papers of the Tavria State Agro-Technological University (Economic Sciences), no. 3, pp. 129–138. DOI: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2018-38-129-138

Starostina A. O., Kravchenko V. A., Pryhara O. Yu., Yarosh-Dmytrenko L. O. (2018) Marketynh [Marketing]. Kyiv: “NVP “Interservice”.

Solomianiuk N. M., Stetsenko V. A. (2012) Faktory vplyvu na formuvannia zbalansovanoi systemy marketynhovykh pokaznykiv [Factors influencing the formation of a balanced system of marketing indicators]. Economy and the region, no. 6, pp. 112–115.

Kotler P., Keller K.L. (2016) Marketing Management. 15th Edition, Pearson Education.

Bubenets I. H. (2016) Chynnyky rozvytku marketynhovoho potentsialu torhovelnoho pidpryiemstva [Factors of development of the marketing potential of a trading enterprise]. The trajectory of science, no. 2(3), pp. 2.96–2.103.

Переглядів статті: 37
Завантажень PDF: 29
Опубліковано
2024-02-29
Як цитувати
Шпак, Н., & Грабович, І. (2024). ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ЦИФРОВОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВ. Економічний простір, (189), 337-343. https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-59
Розділ
Статті