ВИЗНАЧЕННЯ СТРАТЕГІЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АНТИКРИЗОВОЇ СТІЙКОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: антикризова стійкість, принцип формування, стратегія забезпечення, макроекономічні чинники, туристичне підприємство

Анотація

У статті запропоновано науковий підхід до вибору основних стратегій забезпечення антикризової стійкості туристичного підприємства з урахуванням рівня впливу макроекономічних чинників на діяльність підприємства. Відзначено, що головними принципами забезпечення антикризової стійкості є принципи системності, гнучкості, адаптивності, стратегічної цілеспрямованості, зворотного зв’язку, інформативності, комплексності, перспективності, відповідності стратегії наявним технологіям, професійної компетентності. Основою запропонованих стратегій забезпечення антикризової стійкості підприємства є дослідження змісту поняття антикризової стійкості підприємства як комплексної характеристики, яка відображає здатність підприємства зберігати у довгостроковому періоді поступове покращення конкурентних позицій на ринку під дією сукупності чинників виникнення кризи. Запропоновано матицю «рівень антикризової стійкості підприємства – рівень впливу макроекономічних чинників на діяльність підприємства», що дає змогу конкретизувати процеси, які необхідно впровадити на підприємстві задля високих конкурентних позицій. Викладено результати застосування наукового підходу до вибору стратегій забезпечення антикризової стійкості туристичних підприємств.

Посилання

Саєнко М.Г. Стратегія підприємства: підручник. Тернопіль : Економічна думка, 2006. 390 с.

Портер М. Конкуренция. Москва : Вильямс, 2001. 495 c.

Довгань Л.Є., Каракай Ю.В., Артеменко Л.П. Стратегічне управління: Навчальний посібник. Київ : Центр учбової літера тури, 2009. 440 с.

Баланович А.М. Науково-теоретична сутність розвитку підприємства та класифікація стратегій розвитку. Моделювання регіональної економіки: зб. наук. праць. Івано-Франківськ : Плай, 2016. № 2. С. 283–296.

Саух І.В. Класифікаційна модель та характеристика стратегій туристичних підприємств. Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2017. № 4. С. 90–97. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2017_4_18

Пілецька С.Т. Антикризове управління економічною стійкістю промислового авіапідприємства : монографія. Київ : Центр учбової літератури, 2014. 320 с.

Джерелюк Ю.О. Антикризова стійкість підприємств у конкурентному середовищі: теорія, методологія та практика : монографія. Херсон : Вид-во ПП Вишемирський В. С., 2018. 454 с.

Сталий розвиток регіонів України / науковий керівник М. З. Згуровський. Київ : НТУУ «КПІ», 2009. 197 с. URL: http://activity.wdc.org.ua/ukraine/Isd_ukr-2400dpi-10.pdf.

Пастухова В.В. Стратегічне управління підприємством : філософія, політика, ефективність. Київ : КНТЕУ, 2002. 302 с.

Шершньова З.Є. Стратегічне управління : підручник. 2-ге вид., перероб. і доп. Київ : КНЕУ, 2004. 699 с.

Sajenko M.Gh (2006). Strateghija pidpryjemstva: pidruchnyk [Enterprise strategy]. Ternopil: Ekonomichna dumka, P. 390. (in Ukrainian)

Porter M. (2001). Konkurentsiya [Competition]. Moskov: Vil'yams, P. 495. (in Russian)

Dovghanj L.Je., Karakaj Ju.V., Artemenko L.P. (2009). Strateghichne upravlinnja: Navchaljnyj posibnyk [Strategic management]. Kyiv: Centr uchbovoji litera tury, P. 440. (in Ukrainian)

Balanovych A.M. (2016). Naukovo-teoretychna sutnistj rozvytku pidpryjemstva ta klasyfikacija strateghij rozvytku [Scientific and theoretical essence of enterprise development and classification of development strategies]. Modeljuvannja reghionaljnoji ekonomiky: zb. nauk. pracj. Ivano-Frankivsjk: Plaj, no. 2, pp. 283–296. (in Ukrainian)

Saukh I.V. (2017). Klasyfikacijna modelj ta kharakterystyka strateghij turystychnykh pidpryjemstv [Classification model and characteristics of strategies of tourist enterprises]. Visnyk Zhytomyrsjkogho derzhavnogho tekhnologhichnogho universytetu. Serija : Ekonomichni nauky. no. 4. pp. 90–97. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2017_4_18

Pilecjka S.T. (2014). Antykryzove upravlinnja ekonomichnoju stijkistju promyslovogho aviapidpryjemstva : monoghrafija [Anti-crisis management of economic stability of an industrial airline]. Kyiv: Centr uchbovoji literatury, P. 320. (in Ukrainian)

Dzhereljuk Ju.O. (2018). Antykryzova stijkistj pidpryjemstv u konkurentnomu seredovyshhi: teorija, metodologhija ta praktyka : monoghrafija [Anti-crisis sustainability of enterprises in a competitive environment: theory, methodology and practice]. Kherson: PP Vyshemyrsjkyj V. S., P. 454. (in Ukrainian)

Zghurovskyi, M.Z. (2009). Stalyi rozvytok rehioniv Ukrainy [Sustainable development of regions of Ukraine]. Kyiv: NTUU “KPI”, P. 197. Available at:: http://activity.wdc.org.ua/ukraine/Isd_ukr-2400dpi-10.pdf

Pastukhova V.V.(2002). Strateghichne upravlinnja pidpryjemstvom : filosofija, polityka, efektyvnistj [Strategic management of the enterprise: philosophy, policy, efficiency]. Kyiv: KNTEU, P. 302. (in Ukrainian)

Shershnjova Z.Je. (2004). Strateghichne upravlinnja : pidruchnyk [Strategic management]. 2-ghe vyd., pererob. i dop. Kyiv: KNEU, P. 699. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 126
Завантажень PDF: 137
Опубліковано
2021-01-29
Як цитувати
Джерелюк, Ю. О. (2021). ВИЗНАЧЕННЯ СТРАТЕГІЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АНТИКРИЗОВОЇ СТІЙКОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Економічний простір, (165), 59-63. https://doi.org/10.32782/2224-6282/165-10
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ