INFLUENCE OF MARKET CONDITIONS ON THE ORGANIZATIONAL AND ECONOMIC CHANGES OF AIR COMPANIES

  • G. Zhavoronkova National Aviation University
  • O. Dyachenko National Aviation University
Keywords: organizational and economic changes, airlines, strategic development, competitiveness, comprehensive management mechanism, the economic model

Abstract

It has been defined in the article that the organizational crisis is a condition in which the forms of organization of market entities with the positive influence of the external environment cannot function effectively. The main factor of success in modern conditions is the advance or alignment of the level of changes in the business environment to the level of dynamics of the environment. The substantiation of the necessity of implementation of organizational and economic changes on the airlines as a consequence of the influence of market conditions has been made. A general overview of air transportation by Ukrainian companies allows us to propose appropriate measures to improve the state of the airlines in modern economic conditions. It has been defined that organizational and economic changes in airlines should be considered as reforms that represent a sequence of events aimed at addressing the problems of functioning and enhance competitiveness. The criteria of the mechanism for making changes are considered, among which the criteria of the effectiveness of the system itself and the criteria (indicators) of the efficiency of functioning necessary for the manager, taking into account the external environment. It has bben proposed to use of an economic model that meets the requirements of competition, focused on the interests of the client.

References

Гадей О.О. Управління змінами на підприємстві [Текст] / О.О. Гайдей: Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. – 2012. –№ 3 (19). –-71 с.

Грибик І.І., Гавран В.Я., Смолінська Н.В.Управління змінами на основі трансформації маркетингових систем[Текст] / Грибик І.І., Гавран В.Я., Смолінська Н.В.:Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2013. Том 3. – С.119-122.

Рамперсад Х. Универсальная система показателей как достигать результатов, сохраняя целостность / Х. Рамперсад: [пер. с англ.]. – [3-е изд.]. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2006. – 352 с.

Кузьмін О.Є. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: навчальнийпосібник [Текст] / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник; 2-ге вид., доп.іперероб. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту “Львівськаполітехніка”, 2003. – 352 с.

Осовська Г.В. Основи менеджменту [Текст] / Г.В. Осовська, О.А. Осовський: Підручник. – Вид. 3-є, перероб. і доп. – К.: Кондор, 2006. – 664 с.

Huse E. F. Organization Developmentand Change / Huse E. F. – St. Paul, 1985.

Управление изменениями: компакт-учебник. [Текст] / И.И. Бажин. – Харьков: Консум, 2003. – 287 с.

Тарасюк Г.М., Управліннязмінами в системіуправлінняпідприємством [Текст ] / Г.М. Тарасюк Житомирськийдержавнийтехнологічнийуніверситет.

Державна авіаційна служба України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/norm_doc/norm_rozd/tz.htm

Article views: 31
PDF Downloads: 40
Published
2018-01-17
How to Cite
Zhavoronkova, G., & Dyachenko, O. (2018). INFLUENCE OF MARKET CONDITIONS ON THE ORGANIZATIONAL AND ECONOMIC CHANGES OF AIR COMPANIES. Economic Scope, (129), 174-183. Retrieved from http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/177
Section
ECONOMY OF THE ENTERPRISE AND SPATIAL AND CLUSTERED BUSINESS