FORMATION OF MARKETING STRATEGIES OF AUTOMOBILE CONSTRUCTION ENTERPRISES AT THE LAUNCH OF NEW PRODUCTS ON THE TARGET MARKETS

  • S. Kasian Oles Honchar Dnipro National University
  • G. Katrangi Oles Honchar Dnipro National University
Keywords: marketing strategies, target markets, new products, automotive companies, differentiation

Abstract

The article improves theoretical and methodical positions concerning marketing strategies for the launch of new products on the market based on a strategic analysis of the market situation and the results and specifics of marketing promotion in the domestic market of multi-car vehicles. The strategy of the challenger is appropriate to use on the foreign market during the marketing promotion of a range of civil automotive products. Differentiation of marketing strategies when introducing into the market of new products requires a comprehensive assessment of the factors of the marketing environment for choosing the most optimal type of strategic decisions. According to the elements of the marketing complex, the leadership of the domestic automobile factories uses a marketing strategy to promote the product. Due to the concentrated marketing, AvtoKrAZ provides for itself a strong market position in the class of medium-tonnage on-board vehicles. SWOT-analysis in the system of strategic marketing of the carbuilding enterprise was conducted. It is determined that trucks are not designed for the mass consumer. Formed the strategic matrix of Igor Ansoff concerning the car-building enterprise. At the same time, a number of key areas of marketing work are proposed. It is established that it is appropriate for a car-building enterprise to use an innovative marketing strategy for product development.

References

Borkowski Stanisław. Toyotarity. Bost Method as the Instrument of Assessment Process Functioning According to Toyota Principles / Stanisław Borkowski. – Celje : Faculty of Logistics, University of Maribor, 2012. – 104 p.

Porter M. The Competitive Advantage of Nations / M. Porter. – New York : Free Press, 1990.

Автомобільна продукція. Цивільний сектор. Офіційний сайт ПрАТ «АвтоКрАЗ». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу, 16.09.2018 р.: http://www.autokraz.com.ua/index.php/uk/produktsiya/automobile/civil.

Божкова В. В. Методичні підходи до вибору стратегій просування інновацій на ринок / В. В. Божкова, О. М. Дериколенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2010. – №1. – С. 34–41. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2010_1_34_41.pdf.

Гоголев Юрій. Лаптежник КрАЗ 255Б: цікаві факти до ювілею / Юрій Гоголев // Журнал «Авто центр.ua». – 11 липня 2017 року. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.autocentre.ua/kommercheskie/sobytie-kommercheskie/laptezhnikkraz-255b-interesnye-fakty-k-yubileyu-368654.html.

Документальний фільм «Колеса країни Рад», фільм 9. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=FpOV0ZayK_I.

Касян С. Я. Комплексне позиціонування та маркетингова комунікаційна підтримка просування товарної пропозиції підприємств / C. Я. Касян, Катранжи Г.В. // Матеріали підсумкової наук.-практ. конф. «Актуальні проблеми та перспективи розвитку економіки». – (Дніпро, 12 квітня 2017 р.) / Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, кафедра економічної теорії та маркетингу. – Дніпро : ДНУ ім. О. Гончара, 2017. – С. 39–40 (169 с.).

Касян С. Я. Конкурентні засади політики ціноутворення українських підприємств / С. Я. Касян // Академічний огляд. – 2006. – №1. – С. 43–45.

КрАЗ представляє Україну на Africa Aerospace and Defence 2018. Офіційний сайт ПрАТ «АвтоКрАЗ». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу, 19.09.2018 р.: http://www.autokraz.com.ua/index.php/uk/novini-ta-media/news/item/3727-krazpredstavliaie-ukrainu-na-africa-aerospace-and-defence-2018.

Логістика : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. П. Волков, А. В. Череп, Л. Г. Олейнікова, О. Г. Череп ; ДВНЗ «Запоріз. нац. ун-т» МОН України. – Запоріжжя : ЗНУ, 2010. – 356 с.

Куденко Н. В. Маркетингові стратегії фірми: Монографія. / Н. В. Куденко. – К. : КНЕУ, 2002. – 245 с.

Ламбен Жан-Жак. Стратегічний маркетинг. Європейська перспектива / Пер. з франц. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с.

Офіційний сайт ПрАТ «АвтоКрАЗ». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.autokraz.com.ua.

Article views: 40
PDF Downloads: 65
Published
2018-08-29
How to Cite
Kasian, S., & Katrangi, G. (2018). FORMATION OF MARKETING STRATEGIES OF AUTOMOBILE CONSTRUCTION ENTERPRISES AT THE LAUNCH OF NEW PRODUCTS ON THE TARGET MARKETS. Economic Scope, (136), 170-180. Retrieved from http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/293
Section
ECONOMY OF THE ENTERPRISE AND SPATIAL AND CLUSTERED BUSINESS